Verjaagd door een Orang Oetan - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Michael Tas - WaarBenJij.nu Verjaagd door een Orang Oetan - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Michael Tas - WaarBenJij.nu

Verjaagd door een Orang Oetan

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

15 Maart 2017 | Indonesië, Bukit Lewang

De terugweg iets beter geregeld dan de heenreis. Het overvolle busje is ingeruild voor een relatief luxe privé taxi, en dat voor minder geld dan het busje. Dat houdt dus in dat ik opgelicht ben, maar ik heb gelezen en gehoord dat dat er nou eenmaal bij hoort. Opgelicht voor 3 euro, dat kan ik wel verrekenen met m'n budget denk ik.

Gister een rustige dag gehad. Wandeling door Bukit Lawang en langs de rivier even wat gaan lezen ("Pogingen wat van het leven te maken" kun je beter lezen zonder anderen erbij omdat je steeds als een idioot in jezelf zit te lachen) . Tijdens het lezen werd ik gestoord door wat aapjes die erg geïnteresseerd​ waren in m'n tas, die heb ik weten te verjagen door wat steentjes te gooien. Een half uur later werd ik vanaf de overkant gewaarschuwd, "you should grab your bag and come in to the water, there comes a orang utang!" Joe! Als ik dan verjaagd wordt mag dat best door en Orang Oetan, zo gezegd zo gedaan. Ik ben een stukje het water ingelopen, Orang Oetans houden niet van water, vandaar. En jawel, ik werd goed in de gaten gehouden door de voorbijkomende (op 5 meter afstand) moeder en dochter.

Vervolgens gisteravond met wat andere backpackers wat biertjes gedronken. Er ontstond een interessante, verhitte, discussie tussen een Canadees en een Portugees (ik hield me afzijdig, er was namelijk veel kennis, die ik mis) over palmolie (er zijn hier veel plantages), natuur in Europa en de invloed van de mens op de aarde en wat intillegentie is, is dat bijvoorbeeld dat een olifant kan leven zonder hulpmiddelen en volledig onafhankelijk is of wij mensen die allerlei hulpmiddelen nodig hebben om te overleven (in de oertijd al met speren) maar vervolgens zijn wij wel het soort dat alles kan uitroeien en niemand ons behalve wij zelf. Tot slot kwam de volgende interessante stelling ter tafel; het is een feit dat wij mensen de aarde slopen, zou je als je de mogelijkheid hebt, met een druk op de knop de mensheid uitroeien zodat de aarde zichzelf weer kan herstellen of heeft dat geen zin omdat er iemand is die er zo bewust van geniet zoals wij mensen.

Gelukkig is de knop er niet, dan kan ik er nog even over denken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bukit Lewang

Michael

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 105950

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 02 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: