Kung Fu met selfiestick - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michael Tas - WaarBenJij.nu Kung Fu met selfiestick - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michael Tas - WaarBenJij.nu

Kung Fu met selfiestick

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

16 Maart 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag naar de Batu Caves. Begonnen met een goed ontbijt, cranberry cheesecake, goede koffie en verse jus, typisch Maleisisch zullen we maar denken. Over het eten gesproken, dat is wel een dingetje. Ik wil altijd graag alles proberen maar ik heb er deze vakantie wat moeite mee, mede door de geuren. In Maleisië is het minder maar in Indonesië lijkt alles het zelfde te zijn en door de slechte hygiëne en de geur staat het me allemaal een beetje tegen. Kip ligt lekker warm te worden op ongekoelde plekken, en met die hitte hier denk ik dat mijn westerse maagje dat niet aan kan. Ik vind altijd wel iets maar het kost me moeite merk ik, zelfs in China had ik er minder moeite mee.

Ik ben nu onderweg naar de Batu Caves, onderweg kwam ik in een winkelcentrum terecht. Ik werd vriendelijk begroet door een beveiliger met shotgun, lijkt me iet wat overdreven en niet de beste optie. Een Shotgun moet na ieder schot herladen worden, schiet in het wild meerdere kogels tegelijkertijd en werkt voor de langere afstand niet. Hoe ik dit allemaal weet? Ik heb in mijn jeugd spellen als GTA gespeeld, hier in Kuala Lumpur mag dat waarschijnlijk niet, ze zouden beter moeten weten. Waarschijnlijk is die shotgun iets met machtsvertoon ofzo. Ik kwam de Levi's tegen, mensen die me wat beter kennen weten dat ik daar niet zomaar voorbij kan lopen. Wat in veel landen niet zo is, was hier wel zo. Het is goedkoop! Shirts voor 1/3 van de prijs, dus heb ik er 3 gekocht. Ik klink nu als m'n moeder voor wie dit als muziek in de oren klinkt denk ik ;) Sorry pa, bereid je voor op een tripje Kuala Lumpu?

Leuk onderonsje tussen de westerse treinreizigers. Iemand in de trein zat op haar telefoon piano te spelen, of beter gezegd, te tikken op de telefoon waar vervolgens geluid uit kwam, iets van muziek. Het was al opmerkelijk maar het werd grappig toen de frustratie toesloeg bij het mislukken, en dat gebeurde vaak, dan drukte ze alles in (alsof je 10 willekeurige toetsen tegelijkertijd indrukt op een piano uit frustratie). De Aziaten keken niet op of om, maar de 5 westerse mensen in de trein hadden het leuk met elkaar, waaronder ik.

Bezoek aan Batu Caves voltooid, check! Gedomineerd door de apen kun je wel stellen, wat een nare beesten. Vallen iedereen lastig, rukken tasjes uit je hand en halen prullenbakken leeg. Ik had alles redelijk compact bij me, geen loshangende plastic tasjes e.d. dus ik werd niet lastig gevallen. Sommige mensen zijn zelf ook gewoon niet heel handig met dit soort dingen en laten hun tas open, hun eten in een tasje bungelen of geven iets te eten aan een klein kind, levert mij weer vermaak op, thnx! Er is overigens een man die met een stok achter de apen rent, een stok, een metalen pijp. Die hij zelfs gooide, waarbij de stok op de rotsen kwam en de andere richting op vloog, gelukkig kunnen alle Chinezen kung fu en zijn ze snel waardoor een mooie ontwijk actie incl. selfiestick ontstond (want die hebben ze ook allemaal, misschien wel vanwege de kung fu?), hulde! De Batu Caves, daar zou ik het over hebben, sorry. Erg mooi, de natuur, de grotten en rotsen waar het licht doorheen komt vanaf boven, erg tof. Ik zal het niet romantischer maken dan het is, het is daarbinnen een rommeltje, het is ook gratis dus mij hoor je niet klagen. Ik constateer alleen. Onafgebouwde witte tent met gaten, afval verzameld in het midden van de grot, alle apen pikken er van dus ligt het overal, het is gewoon niet westers, maar zeker wel de moeite waard om er heen te gaan als je hier bent! De Caves zijn van de Indische gemeenschap (klopt dit? Ze komen uit India), Maleisië heeft veel Indiërs, samen met de Chinezen en natuurlijk de Maleisiërs zelf, die voornamelijk moslim zijn. De culturen bij elkaar is leuk, ook vanwege bijvoorbeeld de Batu Caves en Chinatown waar ik gister was. Al is het soms ook wat lastig. Ze eten in Maleisië met hun rechterhand, alleen hun rechterhand, want met links veeg je bij een sanitaire stop het een en ander af, dus daar eet je niet mee. Ik las op internet dat dit wel een ding was hier, het zal wel meevallen dacht ik zo, maar nee. Ik nam mijn eerste hap met mijn linker hand, maar werd gelijk flink aangekeken door een vrouw die terwijl ze naar mij keek dr man waarschuwde. Maar guys kom op het is niet eerlijk; ten eerste ben ik rechtsvegend (brutele aanname trouwens, denken dat ik links veeg), ten tweede is Indisch eten (bij mij een soort stevige/taaie pannenkoek die je moet scheuren) niet te eten met één hand en zonder bestek. Ach, het is gelukt, maar vraag niet hoe. Op naar het volgende avontuur!

Genoeg geschreven vandaag. Gelukkig want het is 00.02 als ik dit wil plaatsen en ik wil graag naar bed. Welterusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Michael

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 105937

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 02 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: