Vakantie! - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Michael Tas - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Michael Tas - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

23 Maart 2017 | Indonesië, Lombok

In eerste instantie zou ik vandaag, woensdag, weer surfles krijgen van Bul, de vriend van Eline, maar Bul (en vele anderen) waren bang voor een tsunami na de aardbeving eerder die ochtend. Ik begreep van anderen dat ze wakker geworden waren van de blaffende honden (er lopen hier heel veel zwerfhonden) een aantal minuten voor de aardbeving. Ik vind het fasinerend​ dat die beesten dat eerder doorhebben dan wij, al zijn wij erg laat. Gisteravond maakte ik me daarom wat zorgen, toen waren de honden ook onwijs onrustig, je hoort ze altijd wel maar gisteravond hadden ze zich allemaal verzameld (een stuk of 20) en ze waren allemaal aan het blaffen en janken. Heel bijzonder. Gelukkig niets gebeurd en is het nu weer rustig.
Verder een erg leuke dag gehad, ik ben gaan Eline samen gaan surfen want Bul moest uiteindelijk ook naar de stad voor een pasfoto voor z'n paspoort (dat is hier een heel ding(hele dag weggeweest)). Geen les dus, maar zelf. Ging best oké.

Vanochtend, donderdag, redelijk optijd opgestaan en ontbijt gehaald. Na het douchen kwam Bul ineens met een tasje vis, verse vis, vanochtend gevangen door een vriend. Niet zomaar vis. Tonijn! Maar eerst surfen. Tot op heden gingen we surfen waar de golven een beachbreak hadden, ze krullen dus op het strand. Dat was nu niet, we moesten er naartoe met de boot met als gevolg dat je dus niet kunt staan en niet de mogelijkheid hebt om het strand op te lopen. Dat is pittig. En dat in combinatie met grote en krachtige golven. Ik heb water altijd heerlijk gevonden en kan me er goed redden, maar dit was soms best heftig. In de golf terecht komen en lang onderwater getrokken worden. Spannend maar heel erg tof, helaas heb ik maar een uurtje kunnen surfen, omdat m'n koord dat mij vasthoud aan m'n bord brak in een golf. Dan is het dus achter je bord aan zwemmen terwijl de golven je bord meenemen en over je heen komen. Pittig stukje zwemmen dus, maar gelukkig heb ik op zwemles gezeten, ze kunnen hier namelijk goed surfen, maar het zwemmen zal een stuk minder zijn. Bij terugkomst heeft Bul de tonijn klaargemaakt wat heerlijk was!

Ik heb hier een vakantiegevoel. En dat is heerlijk. Het is hier lekker rustig, aangename temperatuur en fantastische mensen, heel leuk! Lekker op de scooter door het dorp en de bergen crossen, waarbij Eline, die soms achterop zit, me er in het begin even op attendeerde dat ik rechts reed, wat hier hoogst ongebruikelijk is. Ik heb een fijne accommodatie, alleen is de hygiëne beperkt. Ik heb geleerd dat mieren de natuur opruimen, niet alleen de natuur, ook mijn badkamer. Zonder overdrijven, ze zijn nu bezig met een dode kakkerlak in m'n badkamer, daarna ligt er nog een sprinkhaan op ze te wachten. Maargoed ik kan me er niet druk om maken merk ik. Het is hier leuk, ik zou eigenlijk zondag richting Flores gaan met de boot (4 daagse trip) alleen varen er dan geen boten, dus ik had besloten zaterdag te gaan, maar dat is maandag geworden, omdat het hier zo leuk is.

  • 23 Maart 2017 - 17:10

    Andy:

    Hey Mike,
    Jammer dat er weinig gereageerd wordt op je blog, leuk verhaal weer en volgens mij heb je het reuze naar je zin. Geniet ervan je verdient het......
    Andy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

Michael

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 105933

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 02 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: