Laatste dag Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Michael Tas - WaarBenJij.nu Laatste dag Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Michael Tas - WaarBenJij.nu

Laatste dag Lombok

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

26 Maart 2017 | Indonesië, Lombok

Goed, vandaag de laatste dag in Kuta Lombok bij Eline en Bul. Jammer om weg te gaan, maar er komt een mooie boottrip aan. Morgen word ik naar de haven gebracht waar ik op een boot stap die verschillende stops maakt, onder andere bij Manta Point, de plek waar we met Manta Rays gaan snorkelen, vervolgens gaan we naar Komodo, waar de komodovaraan de baas is. Er zijn tussendoor nog wel een aantal stops, totaal duurt de tocht 4 dagen en 3 nachten. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn, op het dek van de boot slapen met een groep mensen, op het water onder de sterren. Ik hoop dat ik me dan wat beter voel, gister wat koortsig, verkouden en hoofdpijn. Het lijkt vandaag al wat beter te gaan gelukkig. Ik vermoed dat het van de malaria medicatie is, staat bekend om de vele bijwerkingen. Daarnaast is het zo dat als je preventief slikt, zoals ik, je ook malaria kunt krijgen, en ook dan moet je een kuur doen, het schijnt alleen minder heftig te zijn. In Duitsland doen ze niet meer aan preventief voorschrijven begreep ik, het is tenslotte ook gewoon rommel. Maargoed, ik ga nog even door. Ik heb ze gekregen voor alle gebieden waar ik ben geweest en naartoe ga, alleen is er maar één plek waarvan de lokale bevolking zegt dat malaria echt aanwezig is, laat dat nou de plek zijn waar ik morgen heen ga. Nederland is in mijn ogen te enthousiast met het voorschrijven van malaria medicatie, naast de vele bijwerkingen is het ook nog eens ruim 3 euro per pilletje. Nou weet ik natuurlijk niet of mijn klachten van de medicijnen komen.

Gister hebben de vrienden van Bul hier wat gegeten. Niet iedereen spreekt Engels dus het is soms lastig converseren. Ik begrijp er vaak helemaal niets van. Wat ik wel begreep is dat er één man bij zat die vier, ja vier, vrouwen heeft. En die weten dat ook nog eens van elkaar, dit blijkt helemaal niet gek te zijn hier. Eline wist dit ook niet, dus wij als westerlingen waren behoorlijk verbaasd en geschrokken. Sowieso merk je dat vrouwen hier minder zijn, gelukkig merk ik daar bij Bul niet veel van, die probeert alles in het werk te stellen om Eline blij te maken. Goed om te zien.

Mensen, ik ga even ontbijt halen en straks surfen, de verkoudheid er uit snuiten met het zoute water! Oh, tot slot wil ik m'n oma nog even feliciteren, die is namelijk jarig vandaag, gefeliciteerd oma, maak er een mooie dag van!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

Michael

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 105953

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 02 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: