Medicijnvrouw zonder tanden - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Michael Tas - WaarBenJij.nu Medicijnvrouw zonder tanden - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Michael Tas - WaarBenJij.nu

Medicijnvrouw zonder tanden

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

13 Maart 2017 | Indonesië, Bukit Lewang

Gisteravond merkte ik al dat m'n maag en darmen het niet zo leuk hadden. Vanochtend inderdaad diarree, even getwijfeld of ik wel naar de school moest gaan, maar ach, wat is het ergste dat er kan gebeuren, oké dat kan best vervelend worden maar toch, ik ben gegaan. Het is goed om te zien hoe een basisschool er hier uit ziet. Zoals je verwacht is het anders, oud gebouw, tafels met gaten er in en vrijwel geen materialen om les te geven. Het bord zou in Nederland 5 jaar geleden al zijn weggegooid, bijna helemaal vol met niet meer weg te krijgen stift vlekken. Onderweg terug vertelde ik Nella dat ik wat last had van darmklachten, ze zei direct dat ik het 'local medicin' moest proberen, ik stemde in.. dan kijk ik wel hoe en wat het is en of ik het neem. Eenmaal bij haar thuis aangekomen moest ik buiten gaan zitten, ik zag binnen een oud vrouwtje die wat tanden miste heen en weer scharrelen. Vervolgens werd me gevraagd naar binnen te komen en moest ik midden in de kamer gaan staan (waar het trouwens ongelofelijk stonk), de oude vrouw kwam al kauwend op me af en deed mijn shirt om hoor en keek er bedenkelijk naar. Ze neemt een teug adem en spugt zo de inhoud van dr mond op m'n buik, en rug (dat ging best aardig, ze miste tenslotte wat tanden). Super fijn. Er werd een doek omheen gewikkeld en m'n shirt kon weer omlaag. Een uur wachten moet ik, ik heb nog een half uur te gaan. Het is warm en het gloeit een beetje onder die doek, of het helpt.. ik laat het jullie weten.

  • 13 Maart 2017 - 16:53

    Geoffrey:

    Klinkt goed, dat is toch net even wat anders als wat dokter Barendrecht doet!

  • 13 Maart 2017 - 17:05

    Margriet:

    Hoe verzinnen ze het. Ik ben benieuwd.

  • 14 Maart 2017 - 20:35

    Frans Den Ouden :

    Als het geholpen heeft vraag het recept ik heb een familielid die dit graag zou willen weten , nee laat ook maar ik zie het ze toch niet doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bukit Lewang

Michael

Actief sinds 07 Maart 2017
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 105949

Voorgaande reizen:

08 Maart 2017 - 02 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: